Vihreiden puoluekokous Tampereella valitsi puheenjohtaja Touko Aallon lisäksi useita muitakin keskisuomalaisia puolueen johtopaikoille. Keski-Suomen Vihreiden edustajina valittiin joutsalainen agronomi Lea-Elina Nikkilä puoluehallituksen varajäseneksi ja puoluevaltuuskuntaan jyväskyläläinen varavaltuutettu, FM/YTM Tommi Liinalampi ja hänen varalleen jyväskyläläinen kaupunginvaltuutettu Leena Lyytinen kaudelle 2017–2019.

Muita keskisuomalaisia valittuja ovat puoluehallitukseen jyväskyläläinen kaupunginvaltuutettu Bella Forsgrén (Vihreät Nuoret), puoluevaltuuskuntaan, kaupunginhallituksen puheenjohtaja Meri Lumela (Vihreät Naiset),  jyväskyläläinen kaupunginvaltuutettu Liisa Kuparinen (kristilliset Armon Vihreät)  ja Jyvionin puheenjohtaja Mari Kivijärvi (Vihreät Nuoret).

Jyväskyläläinen Emma Ojanen valittiin uutena Maaseutu- ja erävihreiden hallituksen jäseneksi.

Lea-Elina Nikkilä on Joutsan kunnanvaltuutettu ja oli aikoinaan luomassa Leivonmäen kansallispuistoa.

– Olen innoissani uudesta tehtävästä. Vihreät on minulle aina ollut liike, joka tarjoaa inhimillisen uudistusvaihtoehdon suomalaisille, niin maaseudulla kuin kaupungissakin, Nikkilä sanoo.

Tommi Liinalampi on jyväskyläläinen varavaltuutettu. Hän on toiminut kauden 2015-17 Vihreiden puoluehallituksen varajäsenenä.

– Tulevan puoluevaltuuskunnan on uskallettava esittää ratkaisuja talouden ja palvelujärjestelmän uudistamiseksi. Myös vaikeista ja mielipiteitä jakavista kysymyksistä on pystyttävä keskustelemaan.

Vihreiden puoluehallituksessa on 12 varsinaista jäsentä ja 8 varajäsentä. Puoluehallituksen varsinaisten jäsenten joukossa ovat puolueen puheenjohtaja ja kolme varapuheenjohtajaa. Muilla jäsenillä on henkilökohtaiset varajäsenet.

Puoluevaltuuskunnassa on puheenjohtajan ja kahden varapuheenjohtajan lisäksi 40 varsinaista jäsentä ja 40 varajäsentä. Valtuuskunta hyväksyy periaateohjelmaa ja poliittista ohjelmaa lukuun ottamatta Vihreiden poliittiset linjat.

TIEDOTE

17/18.6.2017