Keski-Suomen Vihreät ry:n syyskokous 2.12. 2012 Jyväskylässä valitsi nykyisen varapuheenjohtajan Ville Korhosen piirijärjestön puheenjohtajaksi vuodelle 2013. Korhonen on kotoisin Hankasalmelta ja edustaa Jyväskylän vihreitä nuoria ja opiskelijoita Jyvioni ry:tä. Piirijärjestön varapuheenjohtajaksi valittiin FT Virpi Kauko Jyväskylästä.

Piirijärjestön hallitukseen valittiin Tanja Närhi (varalla Tiina Suuronen) Laukaasta, Tommi Liinalampi (Elina Ripatti) Jyvionista, Mirva Valanti (Aku Salminen) Jämsästä, Irene Hallamäki (Mirva Kalteinen) Keski-Suomen Vihreät Naiset ry:stä, Touko Tanskanen (Antti-Juhani Kaijanaho) Jyväskylästä, Tuija Tiitinen (Kimmo Tuikka) Äänekoskelta ja Matti Pakkanen (Nina Hirsiaho) Petäjävedeltä.

Kannanotossaan Keski-Suomen Vihreiden syyskokous moittii nykyisen maakunnallisen päätöksenteon demokratiavajetta, mikä näkyi mm. 3. vaihemaakuntakaavan käsittelyssä. Kaavan valmisteluvaiheessa suurin osa Keski-Suomen kunnista vastusti lausunnoissaan uusien turvetuotantoalueiden perustamista, mutta kuntien tahto ei näkynyt niiden edustajien äänestyskäyttäytymisessä. Keski-Suomen Vihreät vaatiikin lisää suoraa demokratiaa maakuntahallintoon.

Syyskokous hyväksyi myös piirijärjestön sääntömuutoksen.

Veikko Ahola
KSV