Keski-Suomen Vihreät kampanjoi kellon ympäri Jyväskylän kävelykadulla pe 10.4.2015 klo 14 alkaen aina la 11.4. klo 14 saakka. Täyden vuorokauden kestävän katukampanjointi on piirijärjestöltä ja sen vapaaehtoisilta ennennäkemätön voimannäyte, joka lienee valtakunnallisestikin ainutlaatuinen.

– Tämä on vapaaehtoisiltamme upea ponnistus. Ehdokkailtamme maanantai-iltana tullut idea saatiin konkretisoitua ja järjestettyä hyvin nopeasti. Kahdenkymmenenneljän kampanjointitunnin aikana on luvassa erilaisia esityksiä ja musiikkia – tietenkään poliittisia avauksia ja ehdokkaita unohtamatta, sanoo Keski-Suomen Vihreiden puheenjohtaja Ville Korhonen ja jatkaa. – Nyt on oiva tilaisuus tulla tutustumaan ehdokkaisiimme, vaikka sitten keskellä yötä.

Sekä Yleisradion että Keskisuomalaisen vaaligallupit ovat ennustaneet Keski-Suomen Vihreille historiallista ensimmäistä kansanedustajan paikkaa näissä eduskuntavaaleissa. Positiivisista galluptuloksista huolimatta ketään ei ole vielä eduskuntaan valittu, muistuttaa Korhonen.

– Olemme ensimmäistä kertaa näin lähellä kansanedustajan paikkaa, ja tulos ratkeaa ensi viikolla. Nyt jos koskaan on aika laittaa kampanjassa suurin vaihde päälle, kertoa mahdollisimman monille teemoistamme ja saada ihmiset äänestämään vihreitä. On aika ottaa askel kohti tulevaisuutta – nyt jos koskaan jokainen Vihreille annettu ääni merkitsee.

Lauantai-aamuna luvassa on pientä aamupalaa viidelle sadalle nopeimmalle. Sosiaalisessa mediassa tapahtumaa voi seurata hashtagilla #vihreät24h.

Lisätiedot:

Ville Korhonen