Jyväskyläläinen kaupunginvaltuutettu Touko Aalto lähtee mukaan Vihreän liiton varapuheenjohtajakilpaan.  Aalto ilmoitti ehdokkuudestaan Keski-Suomen Vihreiden kevätkokouksessa Jyväskylässä lauantaina 6.4. Hän on toiminut Jyväskylän kaupunginvaltuutettuna vuodesta 2008 lähtien ja työskentelee tällä hetkellä kansanedustaja Jani Toivolan eduskunta-avustajana. Vihreät valitsevat uuden johdon puolueelleen toukokuun lopulla Espoossa pidettävässä puoluekokouksessa.

– Haluan puolueen varapuheenjohtajaksi, koska tahdon vahvistaa puolueen linjaa työllisyys-, talous- ja terveyspolitiikassa sekä laittaa aivan uuden vaihteen päälle puolueen kampanja- ja vapaaehtoistyöhön, sanoo Aalto.

Keski-Suomen Vihreät tervehtii ilolla Touko Aallon ehdokkuutta. Aalto on toiminut Keski-Suomen Vihreiden edustajana puoluehallituksessa sekä nykyisellä kaudella puoluevaltuuskunnassa.

– Varapuheenjohtajana tulisin jatkamaan sitä työtä, jonka Pekka Haavisto aloitti omassa presidentinvaalikampanjassaan. Vihreät ovat koko Suomen puolue ja haluan todistaa tämän purkamalla vihreisiin kohdistuvia ennakkoluuloja kiertämällä Suomea ja kohtaamalla mahdollisimman paljon erilaisia ihmisiä kuunnellen ja keskustellen, Aalto summaa.

– Touko on energinen ja kokenut politiikan monitoimimies, ja häntä voikin lämpimästi suositella puolueen varapuheenjohtajaksi, Keski-Suomen Vihreiden puheenjohtaja Ville Korhonen toteaa. – Hän ei kainostele ottaa kantaa hankalienkaan asioiden kohdalla, ja osaa ottaa erilaiset näkökulmat huomioon.

Lisätietoja:

Touko Aalto