Ystävät,

on aika tarttua talikkoon ja käynnistää kevään Toukotyöt oikein olan takaa. Eurovaalit lähestyvät päivä päivältä ja vaikuttamisen aika on NYT.

Seuraavan viiden vuoden eurooppalaiseen poliittiseen päätöksenteon raamit luodaan tulevan kevään aikana ja tahdon olla mukana rakentamassa vihreämpää Eurooppaa.

On meidän käsissämme, kuka ja ketkä tekevät päätöksiä 500 miljoonan ihmisen puolesta ja minkälaisen maailman puolesta EU toimii. Parlamentissa VOI vaikuttaa ja kyse on pitkälti ehdokkaan omasta aktiivisuudesta, ahkeruudesta, sosiaalista taidoista ja verkostoitumiskyvyistä.

Näitä asioita minulta löytyy poliittisesta työkalupakistani, joilla tehdään vihreämpää politiikkaa.

Avaan maaliskuun aikana eurovaalisivustoni sekä julkaisen eurovaaliteemani. Tiedotteestani voit lukea jo nyt, mistä on kyse:

Kuntavaalisivuiltani voit saada hieman esimakua, minkälainen kaveri on ehdolla:

Eurovaaleissa ei ole pelkästään kysymys eurovaaleista. Valmistaudun samalla kevään 2011 eduskuntavaaleihin, joissa pyrin tekemään kaikkeni, jota Keski-Suomi saa ensimmäisen vihreän kansanedustajan. Tuo tavoite vaatii kovaa onnistumista eurovaaleissa, jonka kautta pystymme nostamaan Keski-Suomen vihreää profiilia piirun verran enemmän esille. Nyt MEILLÄ on mahdollisuus luoda valtakunnallisesti tunnettu kovan luokan vihreä edustaja, joka pystyy haastamaan poliittisella uskottavuudellaan muiden puolueiden kilpakumppanit eduskuntavaaleissa 2011.

Täten, kun teette eurovaalikampanjaa, teette myös tärkeää pohjatyötä eduskuntavaaleja varten, joten olemme yhteisellä asialla. Kysymys ei ole muutenkaan vain minun kampanjasta vaan korostan keskisuomalaista yhteisöllistä vihreää voimaa, joka voi antaa näyttönsä jo näissä vaaleissa. Pystymme siihen, jos haluamme sitä.

Mitä tukija voi tehdä:

1. Liity tukiryhmääni

Jo pelkkä liittyminen tukiryhmään on tieto siitä, että tavoitteisiini uskotaan. Tämä antaa lisävääntöä kampanjointiin ja puhemoottoriin tehoja äänen käheytymisenkin keskellä. Vaikeina ja raskaina hetkinä yhteisöllinen tuki on paras lääke ja kannuste jatkaa tulta päin. Tukiryhmääni voi liittyä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen touko.aalto@gmail.com otsikolla Toukotyöläinen.

Jos käytät facebookia, niin laita kaikille tuntemillesi ystäville kutsu liittyä tukiryhmääni: http://www.facebook.com/group.php?gid=50987687506&ref=ts Kyseessä on valtakunnallinen vaalipiiri, joten voit kutsua perustellusti kaikki Toukotöihin. Kutsujen lähettäminen on nopeaa puuhaa, joten pienellä vaivalla voit mahdollistaa suunnattoman avun.

2. Kerro kaverille

Kerro mahdollisimman monelle kaverille, että nyt on hyvä tyyppi ehdolla. Puskaradio on paras media. Voit myös kannustaa heitä liittymään tukijoukkoihin tärkeän arvo- ja asennevaikuttamisen ja yhteisen maailmankuvan puolesta. Nyt muutokselle on todellinen mahdollisuus!

3. Levitä tietoa

Jaa mainoksia eri muodoissaan, linkkaa verkkosivuni omillesi, mainitse ehdokkuudestani tilaisuuden tullen ja pidä hyvä nostetta päällä vihreän Aallon puolesta, jokainen tietysti omalla tavallaan. Jokaisella on oma tuttavapiirinsä, jossa on varmasti paljon kavereita ja kavereiden kavereita, jotka odottavat vain, että joku vinkkaa hyvästä ehdokkaasta.

4. Tuunaa Toukotyöpaita.

Resepti: Osta kirpparilta mieleisesti paita. Kirjoita rintapuolelle yhteinen vaalislogan, Vallataan valta ja selkäpuolelle, Toukotöissä. Tyyli on vapaa 🙂 Voit ehdottaa minulle myös paitaan sopivia sloganeita, jos tahdot tehdä paidasta vielä tykimmän (Minun on kuitenkin hyvä saada tietää, mitä paitoihin kirjoitetaan, joten käytä ehdotuksesi kauttani). Kun vaalinumerot ovat tiedossa, on tarkoitus vielä lisätä paitaan vihreä pelinumero.

5. Anna lahjasi käyttöön

Osaat varmasti enemmän kuin paljon asioita paremmin kuin minä. Auta jossain pikkuhommassa. Mainosten jakaminen ja tapahtumissa piipahtaminen ovat loistavia tapoja tukea yhteistä työtämme. Kaikki yhteisöllinen tuki auttaa minua keskittymään vieläkin tehokkaammin siihen, missä koen olevani hyvä eli politiikassa. Ottamalla minuun yhteyttä voidaan yhdessä miettiä, miten kanavoida taitojasi yhteisen päämäärämme tukemiseen.

6. Sparraa

Kerro minulle, mitä Eurooppalaisessa päätöksenteossa pitäisi paremmin huomioida tai mistä aiheesta minun tulisi kirjoittaa esim. seuraava lehtikirjoitukseni tai blogijuttuni. Kerro, mikä sinua ja ystäväpiiriäsi erityisesti kiinnostaa tai risoo – tämä on politiikkani rakennusainetta, sillä tämä on yhteinen kampanjamme. On suotavaa, että ammutte teesini alas ja vaaditte perustelemaan näkemyksiäni, jos aihetta on – perusteltu kritiikki on parasta palautetta.

7. Vippaa vitonen

Vaalikampanjointi syö aikani ja rahani, jota yliopisto- ja kunnallispolitiikkaa täysipäiväisesti tekevällä opiskelijalla ei luonnollisesti liiemmin ole. Jos pystyt, laita ehdokkaalle vaikka euro, sillä en saa taulujani varmasti kaupaksi ja vaalirahoitukseni perustuu pitkälti vapaaehtoisiin lahjoituksiin. Jokainen kuitenkin tukee tavallaan eikä rahallinen tuki ole avain onneen. Tärkeintä on, että auttaa omalta osaltaan vaikka olemalla hengessä mukana ja pitämällä yhteistä ääntämme yllä. Vaaliavustukset voi laittaa Vihreiden tilille 800019-68819 viitenumerolla 22091 25496. Kaikki avustussummat käytetään 100 prosenttisesti vaalikulujen kattamiseen.

8. You name it

Tätä hommaa ei tehdä yksin ja kaikki ideat ovat yhteisiä ideoitamme, koska teemme tätä kampanjaa yhdessä yhteisten päämäärien eteen. Jos sinulla siis on jotain muita vaalitemppuja hihoissasi tai loistoideat hehkuvat lampussasi, niin laita aivoriihen satoa tähän suuntaan, niin kevään Toukoyllätys on valmis

9. Äänestä

Teen hartiavoimin (Touko)töitä, jotta saisin äänemme esiin Eurovaalitaistossa. Tärkein ja ratkaisevin tukimuoto on äänestäminen. Yhteinen tavoitteemme on saada riittävästi ääniä, jotta pääsen vaikuttamaan arvomaailmamme puolesta Euroopan parlamenttiin. Minulla on täysi mahdollisuus tulla valituksi, sillä olen todella kova tekemään kampanjatyötä, minulla on yhden puoluetoimiston verran poliittista ammattitaitoa ja visioita sekä todella kova tekemisen meininki ja mikä tärkeintä, vihreät arvot ja aatteet. Uskon todella, että tulen menemään läpi ja kampanjani etenee loistavasti, mutta tarvitse todella teidän kaikkien tukea tähän tavoitteeseeni päästäkseni.

Rakkain terveisin, Touko Aalto