Keski-Suomen Vihreät nimesi syyskokouksessaan 13.12.2014 kaksi eduskuntavaaliehdokasta, yhteisöpedagogi (AMK) Pauliina Rusulan Äänekoskelta ja yrittäjä Margo Saxbergin Laukaasta.

Rusula on Mannerheimin Lastensuojeluliiton Äänekosken
paikallisyhdistyksen puheenjohtaja ja Äänekosken Vihreiden sihteeri. Hän on 39-vuotias kahden lapsen kotiäiti ja freelance-toimittaja, joka on toiminut myös
päihde- ja mielenterveyskuntoutujien sekä pitkäaikaistyöttömien valmentajana. Rusula haluaa parantaa lapsiperheiden ja vähäosaisten hyvinvointia sekä pienyrittäjien asemaa.

Saxberg on tullut tunnetuksi Toivolan Vanhan Pihan isäntänä. Sanomalehti Keskisuomalaisen lukijat äänestivät hänet Vuoden keskisuomalaiseksi 2013. Linnan juhlissakin nähty 44-vuotias Saxberg on entinen ravintoloitsija ja nykyinen pienyrittäjä. Hän on koulutukseltaan mm. ravintolakokki, puuseppä ja ATK-merkonomi. Saxberg haluaa tehdä yrittäjyyden aloittamisen helpommaksi. Hänen mielestään yrittäjät tarvitsevat rohkeutta lisääviä toimenpiteitä päättäjiltä.

Keski-Suomen Vihreät on nyt vahvistanut täyden 14 ehdokkaan listan. Aiemmin nimetyt ehdokkaat ovat kansanedustajan avustaja, kaupunginvaltuutettu Touko Aalto, potilaskuljettaja, varavaltuutettu Nico Holmberg, projektipäällikkö, FM Minna Kilpala, IT-yrittäjä, KTM Liisa Kuparinen, kaupunginvaltuutettu, rehtori Meri Lumela, peruskoulunopettaja, KM Laura Mansikkamäki, kaupunginvaltuutettu, KM Kaisa Peltonen, tutkija, teatteriohjaaja ja luonnonsuojelija Heikki Susiluoma ja kulttuurivaikuttaja, YTM, varavaltuutettu Tero Uuttana Jyväskylästä. Laukaasta ehdolle on asetettu kunnanvaltuutettu, tutkijatohtori, LitT Elina Sillanpää, Jämsästä kirjastonhoitaja ja kaupunginvaltuutettu Tommi Tapiainen ja Keuruulta yrittäjä Paula Vehkomäki.

Veikko Ahola
Keski-Suomen Vihreät
+358505955895

Lista on valmis. Pauliina Rusula (toinen vas.)  ja Margo Saxberg (keskellä) nimettiin ehdolle. Kuvassa myös vasemmalta Tero Uuttana, Kaisa peltonen, Heikki Susiluoma, Liisa Kuparinen, Nico Holmberg ja Laura Mansikkamäki.

Lista on valmis. Pauliina Rusula (toinen vas.) ja Margo Saxberg (keskellä) nimettiin ehdolle. Kuvassa myös vasemmalta Tero Uuttana, Kaisa Peltonen, Heikki Susiluoma, Liisa Kuparinen, Nico Holmberg ja Laura Mansikkamäki.