Keski-Suomen Vihreät ry:n piirihallitus nimesi 10.9. 2014 lisää eduskuntavaaliehdokkaita. Puolueen ehdokkaiksi Keski-Suomessa valittiin Jyväskylästä potilaskuljettaja, varavaltuutettu Nico Holmberg, tutkija, teatteriohjaaja ja luonnonsuojelija Heikki Susiluoma ja kulttuurivaikuttaja, YTM, varavaltuutettu Tero Uuttana. Jämsästä ehdolle asetettiin kirjastonhoitaja ja kaupunginvaltuutettu Tommi Tapiainen ja Keuruulta yrittäjä Paula Vehkomäki.

Vihreät nimesi jo kesäkuussa ehdokkaaksi jyväskyläläisen kaupunginvaltuutetun Touko Aallon. Loput ehdokkaat Vihreät aikoo julkistaa vuoden loppuun mennessä. ”Vihreiden tavoitteena on saada vaalipiiriin ensimmäinen vihreä kansanedustaja, mihin uskomme olevan hyvät mahdollisuudet”, toteaa piirijärjestön puheenjohtaja Ville Korhonen. “Keski-Suomi tarvitsee Vihreän kansanedustajan edistämään tulevaisuuden työpaikkojen syntymistä esimerkiksi bioenergian ja kyberturvallisuuden parissa sekä ajamaan lisää kansallispuistoja.”, kiteyttää puheenjohtaja Korhonen.

Veikko Ahola
Keski-Suomen Vihreät/Jyväskylän Vihreät