Jyvioni – Jyväskylän vihreät nuoret ja opiskelijat osoittaa tukensa Sokos Hotel Paviljongin hotellinjohtaja Hannu Nirkkosen päätökselle, ettei Lutakon uudessa hotellissa tulla näkemään huoneissa Gideonien lahjoittamia Raamattuja. Päätös on aiheuttanut paljon keskustelua kaupunkilaisten keskuudessa ja sitä on kritisoitu mm. sanomalehti Keskisuomalaisen keskustelupalstalla.

– Yhden uskontokunnan suosiminen Raamattuja tai muita uskonnollisia kirjoja tarjoamalla ei kuulu nykypäivään, vaan kaikkien katsomusten tulee olla samalla viivalla, toteaa Jyvionin puheenjohtaja Neea Liinpää.

Kaikkia perinteitä ei tarvitse säilyttää vain perinteiden vuoksi. Uskonnollisen lukemiston ei tulisi kuulua enää tänä päivänä hotellihuoneiden vakiovarusteluun. Soraäänet ovat kuitenkin saaneet keskustelussa vallan, vaikka päätökseen tyytyväisiä löytyy yhtä lailla.

– On tärkeää, että päätöksestä annetaan sekä julkisesti että henkilökohtaisesti myös myönteistä palautetta. Kannustammekin kaikkia päätöstä tukevia kertomaan kannastaan, ettei negatiivissävytteinen viestitulva torppaisi uudistusta, kehottaa Jyvionin puheenjohtaja Marjo Suvanto.

Lisätietoja:
Puheenjohtaja Neea Liinpää, puh. 0442076010, puheenjohtajat@jyvioni.org
Puheenjohtaja Marjo Suvanto, puh. 0400465116, puheenjohtajat@jyvioni.org

Yhdistyksellä on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa.