Jyvioni – Jyväskylän vihreät nuoret ja opiskelijat vaatii kristillisen nuortenmedia Nuotan homovastaisen Älä alistu! -kampanjan välitöntä lakkauttamista. Kampanja lisää ennakkoluuloja ja syventää entisestään nuorten pahoinvointia.

Useiden järjestöjen luotsaamassa kampanjassa nuoria kannustetaan etsimään ratkaisuja elämän suuriin kysymyksiin yleisen mielipiteen sijaan Raamatusta ja kieltämään oma bi- tai homoseksuaalinen identiteettinsä. Jyvionin mielestä kampanja on järjenvastainen, suorastaan vaarallinen.

– Tiedeyhteisö on löytänyt seksuaalista suuntaumusta ohjaavia tekijöitä erilaisista biologisista seikoista kuten aivojen rakenteesta. Kyseessä on siis syntyperäinen, geneettinen ominaisuus, eikä elämäntapa tai arvokysymys, toteaa Jyvionin puheenjohtaja Janne Saarela.

Älä alistu! -kampanjan mukaan ajan henkeen ei pidä mukautua. Jyvioni puolestaan kehottaa kristittyjä nuorisojärjestöjä heräämään 2000-luvulle, jossa tieteellisistä tosiasioista ei käydä enää arvokeskusteluja.

– Pelottavinta on, että kampanja on suunnattu nimenomaan nuorille. Sen tavoite saada nuoret luopumaan omasta biologisesta todellisuudestaan aiheuttaa juuri sitä kohtuutonta painetta ja tuskaa, jota kampanja väittää torjuvansa. Tämä taas johtaa nuorten mielenterveysongelmiin ja jopa itsetuhoisuuteen, muistuttaa Jyvionin toinen puheenjohtaja Kea Tossavainen.

Jyvionin mielestä yhteiskunnassa tulee puolustaa lähimmäisenrakkautta ja oikeudenmukaisuutta, ei mielivaltaista syrjintää ja ennakkoluuloisuutta.

Lisätietoja:
Janne Saarela puheenjohtajat@jyvioni.org, 044 525 7328
Kea Tossavainen puheenjohtajat@jyvioni.org, 045 261 0490
Järjestöllä on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa.