Vihreä Keski-Suomi ry otti kevätkokouksessaan kantaa turpeen energiatuotantoon maakunnassamme. Vihreiden mielestä turpeen energiatuotannon haitat on otettava paremmin huomioon Keski-Suomessa. Lisäksi kevätkokouksessa tehtiin lukuisia henkilöesityksiä Espoossa toukokuun lopussa pidettävään puoluekokoukseen.

Vihreiden Keski-Suomen piirijärjestö esittää puoluesihteeriksi Panu Laturia. 35-vuotias helsinkiläinen Laturi on kotoisin Vähästäkyröstä. Laturi on aiemmin toiminut mm. sekä Vihreän liiton että Euroopan Vihreiden kampanjapäällikkönä. Vihreän Keski-Suomen lisäksi Laturia ovat esittäneet puoluesihteeriksi Helsingin ja Vantaan Vihreät.

Piirin puheenjohtajaa Tuomas Viskaria esitetään puolueen varapuheenjohtajaksi. Kolmesta varapuheenjohtajan paikasta on jyväskyläläisen Viskarin lisäksi kisaamassa viisi muuta henkilöä.

Valtuuskunnan puheenjohtajaksi piiri esittää jyväskyläläistä Jouni Vauhkosta. Puoluehallitukseen keskisuomesta esitetään jyväskyläläistä Tuija Mäkistä, joka on aiemmin toiminut mm. puoluevaltuuskunnan puheenjohtajana.

Puoluevaltuuskunnan jäsenen pesteihin tulivat esitetyiksi Jyväskylän Vihreiden puheenjohtaja Veikko Ahola, Niina Simanainen Jyväskylästä, Arjo Heinsola Jyväskylästä ja Minna Kilpala Jyväskylän maalaiskunnasta.

Vihreä Keski-Suomi ry:n hallitukseen varsinaiseksi jäseneksi valittiin Sari Makkonen ja varajäseneksi Minna Kilpala. Molemmat ovat Jyväskylän maalaiskunnasta.

Lisätietoja:

Tuomas Viskari